vedi se questo puo aiutarti
http://www.welikebikes.be/KTM690Wiki/in ... alve_Checkquesto dice il manuale di riparaz ktm per duke 3:
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checking valve clearance(pag155):
– Remove special tool . [bullone che copre buco di ispezione a sx del carter statore, infilarci cacciavite a stella quando si allinea]
– Crank the engine several times.
– Set the engine to ignition top dead center. ( p. 100)
300155-10
– Check the valve clearance on all valves between the valve and the rocker arm using
the special tool .[cioè spessorimetro]
Guideline
Valve play, cold 0.07… 0.13 mm (0.0028…
0.0051 in)
Feeler gauge (59029041100) ( p. 248)
» If valve clearance does not meet specifications:
– Adjust the valve clearance. ( p. 155)
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adjusting valve clearance(pag156):
– Remove screws .[4 bulloni che tengono fissi i 2 perni dei braccetti]
Info
Make sure that the crankshaft is at top dead center.
300157-10
– Screw suitable screws into the rocker arm shafts . Pull out the rocker arm
shafts. [cioè avvitare due bulloni adatti nei perni dei braccetti per tirarli fuori]
– Take off the rocker arm.
– Remove shims and set them down according to the installation position. [shims=pasticchette]
– Correct the shims as indicated by the results of the valve clearance check.
– Insert suitable shims.
– Position the rocker arms and push in the rocker arm shafts.
Info
Make sure that the tapped hole of the rocker arm shaft is positioned facing
outwards.
The small drill hole and the flat surface must point upwards.
300156-11
– Install and tighten the screws of the rocker arm shafts. [i 4 bulloni che tengono fissi i 2 perni dei braccetti]
Guideline
Screw, rocker arm shaft M6 12 Nm (8.9 lbf ft)
– Check the valve clearance. ( p. 155)
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credo che ci voglia anche meno di un ora di lavoro per un meccanico sgamato, quindi il prezzo non credo sia alto, credo un 20-50 euro ora a seconda. poi se devi cambiare le pasticchette, aggiungi un altra ventina d'euro o poco piu...imho
ho trovato sto sito ma non ho provato
http://meccanico.motor3.it/meccanici_mo ... -moto.html